Yin Yoga

Wat is Yin Yoga?
Yin Yoga is een meditatieve vorm en geeft ruimte in het lichaam in de ruimste zin van het woord.  Yin yoga houdingen worden dan ook op een passieve, maar wel intensieve manier beoefend en lang aangehouden (tussen 2 en 6 minuten). Op die manier wordt eerder het bindweefsel dan de spieren opgerekt en gestimuleerd. Hierdoor worden gewrichten beweeglijker en actiever. Dit wederom stimuleert meer opening en ruimte in ons lichaam; in het bijzonder rond het gebied van heupen, heiligbeen en de gehele rug.

Het effect van Yin yoga-houdingen is een flexibeler, energetisch stabieler, beweeglijker en uiteindelijk sterker lichaam. Het beweeglijker maken van bindweefsel zegt iets over het bereiken van meer mobiliteit en flexibiliteit in de gewrichten van het lichaam.

Actiever maken van bindweefsel zegt iets over het verbeteren van weerstand en de energetische gesteldheid, en indien van toepassing, een sneller herstel na fysieke of mentale problemen. Yin yoga is een tegenhanger van het snelle en met talloze prikkels gepaard gaande hedendaagse leven. Als je in Yin yoga houdingen langere tijd (ver)blijft, kan deze vorm van yoga-beoefening een meditatief en rustgevend effect hebben.

Yin Yoga zet het lichaam aan tot zelfherstel en vernieuwing.

Yin Yoga verbeteren de vitaliteit van zowel lichaamsstructuur als van het bewegingsapparaat.
Het heeft een goede invloed op het zenuwstelsel zodat de levensenergie door het lichaam stroomt.

WAT DOET HET?

  • diepe ontspanning van lichaam en geest
  • spreekt het zelfherstellend vermogen aan
  • betere energiestroming in de meridianen
  • vitaliseert het bindweefsel
  • reduceert pijnklachten en stress niveau
  • beter geaard, beter in je kracht

Zeer geschikt voor spanning-, stress-, knie-, nek-, schouder-, rug-, elleboog/RSI-, enkel- en polsklachten.